Kjøpmannshuset Norge AS søker HR-rådgiver
Om oss
Stillingsbeskrivelse
Kjøpmannshuset Norge AS er et datterselskap i NorgesGruppen.
Vi forvalter kjedene SPAR, EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.
Til sammen har vi ca. 900 butikker fordelt på hele landet.
Er du vår nye HR-rådgiver?
Vi søker en strukturert og faglig trygg HR-rådgiver som vil spille en nøkkelrolle i å sikre gode, effektive og lovmessige HR-prosesser i våre butikker. Du vil ha en sentral rolle for drift og ledere der målet er å skape trygge, gode og lønnsomme arbeidsplasser.
Vi bruker Workday som vårt personalsystem.
Stillingen rapporterer til HR-direktør.
Om stillingen
Som HR-rådgiver vil du være bindeleddet mellom HR-strategien og butikkdriften. Du får ansvar for å sikre etterlevelse av lover, avtaler og interne retningslinjer i våre egne butikker – og samtidig bidra til at kjøpmannseide butikker følger felles standarder og beste praksis.
Rollen innebærer tett samarbeid med butikksjefer, kjøpmenn og ledere i organisasjonen.
Du vil jobbe både styrende og rådgivende: Du følger opp driftssjefer og butikksjefer i ulike HR-prosesser, og du har en sentral rolle i samarbeid, etterlevelse, forankring og kompetansehevende tiltak.
Dine hovedoppgaver
Sikre etterlevelse av arbeidsmiljøloven, Landsoverenskomsten og interne HR-retningslinjer
Ansvarlig for HR-årshjul bla. medarbeidersamtaler, medarbeiderundersøkelse, lønnsjustering og internkontroll
Støtte driftssjefer og butikksjefer i personalsaker, omstilling og lederutvikling
Sikre samhandling og forankring mellom HR, Drift og øvrig organisasjon
Ansvarlig for HMS oppfølging og regionale AMU
Ansvarlig for at alle håndbøker er oppdatert
Bidra til å styrke partsamarbeidet gjennom deltagelse og samarbeid med tillitsvalgte
Bidra til kontinuerlig forbedring og utvikling av HR praksis i butikk
Sikre kvalitet og etterlevelse av HR prosesser gjennom bruk av Workday
Sikre nødvendig opplæring innenfor eget fagområde
Kvalifikasjoner:
Du har en sterk faglig kompetanse, særlig innen arbeidsrett, og trives med å jobbe både strategisk og operativt. Du liker å «være tett på» og du liker å ha en variert og arbeidshverdag.
Vi ser for oss at du har:
Relevant høyere utdanning innen HR, ledelse eller tilsvarende
Minimum 3 års erfaring fra HR-rådgivning og personalarbeid – gjerne fra kjededrift eller varehandel
Solid kunnskap om arbeidsmiljøloven, tariffavtaler og relevant regelverk
God digital kompetanse og erfaring med Workday eller tilsvarende personalsystem
Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
Du har god struktur, er analytisk, og kan håndterer flere prosesser samtidig
Trygg i rollen og flink til å bygge relasjoner
Evne til å håndtere både operative og strategiske oppgaver
Løsningsorientert og fleksibel i møte med varierte oppgaver
Profesjonell, omgjengelig og tydelig
Hvorfor velge oss?
Du får en sentral rolle i utviklingen av HR i butikk
Du får stor påvirkningskraft og tett samarbeid med drift og ledelse
Vi har et inkluderende og jordnært arbeidsmiljø
Vi har fine lokaler på Skøyen
Det er gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser
Vi ser frem til å høre fra deg, vi leser søknader fortløpende.
Vi ønsker at du laster opp både søknad og CV.
Vi foretar bakgrunnssjekk via Semac.
Om stillingen
- By: Oslo
- Arbeidssted: Karenslyst allé 12 -14
- Avdeling: NG KA 12-14
- Jobbtype: Fulltid
- Søknadsfrist: 28.11.2025
Vi håper å høre fra deg!