Kjøpmannshuset Norge AS søker HR-rådgiver

Om oss

Dette er Kjøpmannshuset Norge AS Kjøpmannshuset er NorgesGruppens profilhus for kjøpmannseide butikker. Vi er et ledende selskap for utvikling og drift av riksdekkende kjeder for lokale supermarkeder og nærbutikker. Vi drifter og forvalter kjedene SPAR/EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.

Stillingsbeskrivelse

Kjøpmannshuset Norge AS er et datterselskap i NorgesGruppen.
Vi forvalter kjedene SPAR, EUROSPAR, Joker og Nærbutikken.
Til sammen har vi ca. 900 butikker fordelt på hele landet.  

Er du vår nye HR-rådgiver?
 

Vi søker en strukturert og faglig trygg HR-rådgiver som vil spille en nøkkelrolle i å sikre gode, effektive og lovmessige HR-prosesser i våre butikker. Du vil ha en sentral rolle for drift og ledere der målet er å skape trygge, gode og lønnsomme arbeidsplasser.
Vi bruker Workday som vårt personalsystem. 
Stillingen rapporterer til HR-direktør.

 

Om stillingen 

Som HR-rådgiver vil du være bindeleddet mellom HR-strategien og butikkdriften. Du får ansvar for å sikre etterlevelse av lover, avtaler og interne retningslinjer i våre egne butikker – og samtidig bidra til at kjøpmannseide butikker følger felles standarder og beste praksis.  

Rollen innebærer tett samarbeid med butikksjefer, kjøpmenn og ledere i organisasjonen. 
Du vil jobbe både styrende og rådgivende: Du følger opp driftssjefer og butikksjefer i ulike HR-prosesser, og du har en sentral rolle i samarbeid, etterlevelse, forankring og kompetansehevende tiltak. 

 

Dine hovedoppgaver 

  • Sikre etterlevelse av arbeidsmiljøloven, Landsoverenskomsten og interne HR-retningslinjer 

  • Ansvarlig for HR-årshjul bla. medarbeidersamtaler, medarbeiderundersøkelse, lønnsjustering og internkontroll 

  • Støtte driftssjefer og butikksjefer i personalsaker, omstilling og lederutvikling 

  • Sikre samhandling og forankring mellom HR, Drift og øvrig organisasjon 

  • Ansvarlig for HMS oppfølging og regionale AMU  

  • Ansvarlig for at alle håndbøker er oppdatert   

  • Bidra til å styrke partsamarbeidet gjennom deltagelse og samarbeid med tillitsvalgte 

  • Bidra til kontinuerlig forbedring og utvikling av HR praksis i butikk 

  • Sikre kvalitet og etterlevelse av HR prosesser gjennom bruk av Workday 

  • Sikre nødvendig opplæring innenfor eget fagområde 

 

Kvalifikasjoner: 

Du har en sterk faglig kompetanse, særlig innen arbeidsrett, og trives med å jobbe både strategisk og operativt. Du liker å «være tett på» og du liker å ha en variert og arbeidshverdag. 
 

Vi ser for oss at du har: 

  • Relevant høyere utdanning innen HR, ledelse eller tilsvarende  

  • Minimum 3 års erfaring fra HR-rådgivning og personalarbeid – gjerne fra kjededrift eller varehandel 

  • Solid kunnskap om arbeidsmiljøloven, tariffavtaler og relevant regelverk 

  • God digital kompetanse og erfaring med Workday eller tilsvarende personalsystem 

  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig 

 

Personlige egenskaper: 

  • Du har god struktur, er analytisk, og kan håndterer flere prosesser samtidig 

  • Trygg i rollen og flink til å bygge relasjoner 

  • Evne til å håndtere både operative og strategiske oppgaver 

  • Løsningsorientert og fleksibel i møte med varierte oppgaver 

  • Profesjonell, omgjengelig og tydelig 

 

Hvorfor velge oss? 

  • Du får en sentral rolle i utviklingen av HR i butikk 

  • Du får stor påvirkningskraft og tett samarbeid med drift og ledelse 

  • Vi har et inkluderende og jordnært arbeidsmiljø 

  • Vi har fine lokaler på Skøyen 

  • Det er gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser 

 

Vi ser frem til å høre fra deg, vi leser søknader fortløpende.
Vi ønsker at du laster opp både søknad og CV.  

Vi foretar bakgrunnssjekk via Semac. 

  

 

Om stillingen

  • By: Oslo
  • Arbeidssted: Karenslyst allé 12 -14
  • Avdeling: NG KA 12-14
  • Jobbtype: Fulltid
  • Søknadsfrist: 28.11.2025

Vi håper å høre fra deg!

Søk på stillingen