Kunde panter en flaske i panteautomaten

Våre kunder har bidratt med 12 millioner til Røde Kors

Våre kunder har utover hele landet mulighet til å støtte Røde Kors gjennom Pantelotteriet, og tallene for 2021 viser at de gjør det!

Både SPARs, Jokers og Nærbutikkens kunder har vært gavmilde med panten sin gjennom 2021. For Jokers del har veksten fra 2020 vært på 44 % og for Nærbutikken på over 70 %!

Halvparten av de 12 millionene våre kunder har gitt til Pantelotteriet går til de lokale Røde Kors-lagene.

– 2021 har for mange vært et annerledes og utfordrende år. Støtten fra dere og deres kunder gjør at vi i Røde Kors kan hjelpe flere. Våre frivillige står på hver dag for å redde liv, redusere ensomhet og bedre hverdagen til barn og unge gjennom trygge møteplasser og samtaletilbud. Halvparten av midlene Røde Kors mottar fra Pantelotteriet går til aktiviteter i lokalsamfunnet hvor panteautomaten står plassert. Dermed bidrar også støtten fra Pantelotteriet til at barn og voksne i nærmiljøet til deres butikker får hjelp og omsorg, sier Ann Christin Håland, Key Account Manager for Næringsliv og samfunnsansvar i Røde Kors.

Utgjør en forskjell
Som følge av pandemien har smitteverntiltak resultert i at mange lokalforeninger i Røde Kors har mistet inntekter samtidig som mange barn og voksne opplever en mer utfordrende hverdag og trenger hjelp. Midlene fra Pantelotteriet bidrar blant annet til å styrke beredskapen, til å motvirke ensomhet og sosial ekskludering, og til å skape trygge arenaer for barn og unge i ditt nærmiljø.

– Sammen utgjør vi en forskjell for titusenvis av mennesker. Takk igjen for at du trykker på Røde Kors-knappen når du panter, sier Ann Christin Håland, Key Account Manager for Næringsliv og samfunnsansvar i Røde Kors.

Røde Kors har frem til i dag mottatt over 500 millioner kroner fra Pantelotteriet, som et resultat av nordmenns giverglede.

Du kan lese mer om Pantelotteriet her